12 Mayıs 2013 Pazar

JRap, JHipHop


"Ay ben rock sevmiyorum" yada "ıyk rap de müzik mi" gibi tabirlerle karşılaştığım zaman biraz durup düşünüyorum. İki tarzda da şarkı söyleyen bir kişi veya birçok kişi var. Hızlı yada yavaş her ikisinde de tempo var. Rap'de bateri kullanılabildiği gibi Rock'da da dj seti kullanılabiliyor. Yani bir diğer tarzı yerden yere vurmak yada ıyk öyk gibi tabirlerle kullanmak pekde doğru bi olay değil gibi. İnsanlar tarz anlayışını farklı algılıyor. Tarz tamamen kendinize uygun olandır. Yani Rock dinleyip Rap'de dinleyebilirsiniz ki bu sizin tarzınızdır. Rock dinliyosunuz diye Rock'cı, rap dinliyorsunuz diye de Rap'ci olmanız gerekmiyor :) Şahsen ben her türlü müziği dinlerim rock rap urban hiphop enka hiç farketmez. Önemli olan tek şey, Kulağınıza hoş gelmesi ve kendinizi ritme kaptırmanız ^^ 
Yani demem şu ki, Rap müziğe ön yargıyla yaklaşmayın lütfen... Eminim sevebileceğiniz şarkılar bulabilirsiniz.
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------
İlk olarak yeni tanıdığım 3'lü ile başlayayım. Grubun ismi Rhymester
Daha yeni tanıdığım için kulağım hala alışma aşamasında ama iyi olduklarını söyleyebilirim :)
Şuana kadar dinlediklerimde Nōsaido adlı parçayı beğendim ^^


Sırada Aklo var. Tarzını ve müziklerini gerçekten beğendiğim bi şarkıcı kendisi. Japonca rap'in çok kulak tırmalayıcı olduğunu düşünenler olabilir ama bu rapperlar gerçekten bunun doğru olmadığının büyük kanıtı :) (Çokda sevimli hehe :D )

dinlemek isteyenler için bir link paylaşayım....

Sevdiğim kliplerinden birisi


Neyse siz dinlerken ben devam edeyim :)

Şimdi de sırada SIMON var. En beğendiğim parçalarından Download'da SIMON, az önce bahsettiğim AKLO ile işbirliği yapmıştı. Şarkı bana göre gerçekten başarılı. Beğendiğim bir diğer şarkısıda yine Download adlı parçanında bulunduğu Twice Born albümünde yer alan Guilty parçası. Eğer J-Rap dinlemek istiyorsanız tavsiye edeceğim parçalar arasında bu iki parça kesinlikle var.


J-Rap denince Zeebra ilk 5'te yer alır tabiki. Ama ben daha Zeebra albümlerine giriş yapamadığım için (bikaç şarkısını dinledim sadece) onunla ilgili bi yorumda bulunmam pek doğru olmaz ^^

Evet devam ediyoruz...
Şimdiki rapper ise Mr.Low-D başarılı şarkılara imza atan rapperlar arasında...

 Gerek yaptığı düetlerle gerekse solo çalışmalarında iyi çalışmalar ortaya çıkartmış. Bana göre başarılı çalışmalarından birisi CIMBA ile yaptığı düet.
CIMBA  ile yaptığı bu düet her zaman karşılaştığımız gibi yine pop ve rap uyumu üzerine. Bence başarılı sizde dinleyip notunuzu verebilirsiniz ^^


Sıradaki şarkıcımız  hiphop konusunda başarı bayrağını elinden bırakmayan ve  her tarzda şarkıcı ile düet yapmaktan çekinmeyen Kreva...
Rock dinleyicileri onu Miyavi ile yaptığı düetten tanıyabilir tabiki :)


Ben onu, Daichi Miura ile yaptığı Your Love düetinde tanıdım. Sonra araştıra araştıra diğer şarkılarına geçtim ki gerçekten iyi çalışmalara imza atan bi şarkıcı.

Başarılı hiphop rap şarkılarının bir başka örneğide Home Made Kazoku grubu. 1 Ocak 1996 çıkışlı
bu grup o zamandan beri aktif.
Fanlarına göre onlar, 'iyi-hissettiren müzik' yapan iyi bir grup. Dinlemek isteyenler için--

Tr altyazı yapılmış bi videoları var izlemek isteyenler için linki 

Şimdiyse izlerken çok ama çok keyif aldığım ikili C&K'da sıra...
Kendileri müziği sadece yapmak için değil, eğlendirmek için yapanlardan.
Pop grubu olarak geçselerde tarzları hiphop rap tarzlarına yakın olduğu için onlardan bahsetmeden geçemem. O kadar saçma şarkı yapan insanlar baş tacı edilirken, eğlendirmek için şarkı yapan insanların tanınmaması gerçekten üzücü. C&K'yı hangi şarkılarıyla tanıdığımı hatırlamıyorum ama favorim Japan pan.



Sırada benim için gerçekten ama gerçekten önemli bir rapper var. Son albümünde dediği gibi gerçekten kendisi bağımsız bir kral.
Rap konusunda başarının sınırlarını çizen bir rapper. Bana göre JRap'in kralı. Yani AK-69


Albümleri ile başarı basamaklarını sağlam adımlarla 2şer 3er çıkan bir şarkıcı. (Çok abarttığımı düşünebilirsiniz tabiki :) )
Swag in the bag , Show must go on , Bling Bling, Start it again, Swag Walk ve diğerleri... Mutlaka dinlemeniz gereken rapperları listeleyecek olsam Ak-69 kesinlikle 1.sırada yer alır :)

Bu kadar bahsettim şarkıyıda paylaşayım

Benden şimdilik bu kadar :) Daha sonraki yazılarda görüşmek üzere ^-^


---- Biraz uzun bi yazı oldu farkındayım. Okuduğunuz için teşekkür ederim :) ----

Bu şarkıda hediyem olsun ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder